Advertisements

Thursday, February 26, 2009

特别用国语回复Andrew Tan

Kepada Ahli Baru PKR Andrew Tan,
Tidaklah aku paham mengapa engkau tidak menggunakan perkataan Bahasa Cina tetapi tidaklah mengapa kerana kita berada di negara Malaysia ini yang menggunakan Bahasa Melayu lagikan ia adalah bahasa kecintaan aku sepanjang ini. Bahasa itu jiwa bangsa tetapi apabila tujuan dan maksud dapat disampaikan, bahasa tetap bahasa yang bertujuankan komunikasi sahaja.

Aku tidak pernah kata aku ni pandai tetapi adalah amat kurang ajar apabila engkau memaki si aku ini bodah seperti babi, bahkan aku tidak pernah berertikan negatif memberikan nasihat yang seikhlas ini. Aku tidak mahu menimbulkan suasana tidak harmoni di golongan blogger-blogger ini tetapi perkataan yang keterlaluan engkau ni tidak aku terima dan logik-logik yang tidak masuk akal perlulah aku betulkan.

Engkau telah menyalin sepenuhnya apa yang terpapar di forum keadilan tersebut tanpa menyatakan ia adalah salinan yang bukan terbitan engkau sendiri. Wahai si Andrew Tan yang pandai-pandai, tidak sesiapa pun yang akan menyaki ia bukan terbitan engkau sendiri. Salinan tersebut tetap dipaparkan dengan nama blogger engkau, ingatkan ia tidak kena mengena dengan engkau? Kalau cam tu, bolehkah aku memaparkan gambar-gambar lucah dan mengatakan aku ni salin dari web-web porno dan tidak perlu bertanggungjawab keatas kesalahan-kesalahan jenayah mungkin terbabit. Walaupun aku bukannya seorang peguam, tetapi taulah aku apa yang boleh buat dan apa yang tidak.

Sebagai seorang rakyat yang bertanggungjawab, kita perlulah dapat menyingkirkan infomasi-infomasi palsu dan berisukan fitnahan. Tidaklah engkau mampu buat begini dan hanya pandai memaki orang lain.

Sebelum ini, aku berasa gelisah dan khuatir harapan parti MCA ini kerana adanya isu-isu negatif yang mengelilingi parti ini. Tetapi, sekarang aku ni telah tukar fikiran dan menampakkan harapan yang cermelang parti ni kerana engkau.

5 comments:

Uncle Boo said...

春天,你门顶上的符,笑死我了!

春天 said...

Uncle Boo, 真符来的. 希望可以劈邪.但看来还是被阴魂缠身.

PoliBug | 波力拔克 said...

春天,这类人渣的污秽留言删去可也,何必留着弄肮脏大伙儿的眼睛?

Unknown said...

就像武叔说的故事,让人们看清社会上那些人士满脑子都是米田共,不是更加好吗?

春天 said...

Desmond,说的对。

但算了吧,我们还有很多其它东西要做,该moving forward了,不要跟他纠缠了。

谢谢你的出笔帮忙。